I can't be who you are

when my times come forget the wrong that i've done, let me leave behind some reasons to be missed. Don't resent me when your feeling empty. Keep me in your memory... leave out all the rest... forgetting all the hurt inside you learn to hide so well.. pretending someone else can come and safe me from myself.. i can't be who you are...

Sunday, August 22, 2010

Bodoh sombong

Apabila kau Sombong;

a) Aku kan bergaya, cantik, sweet... dan cumel...
b) Eii tolonglah kenapa tak faham bahasa sangat ni. Aku da tak nak kat kau lah. Get out of my face boleh tak??
c) Aku dah ada segalanya, jadi aku tak hairanlah kalau korang takdapun. Selamani pun aku lone ranger!
d) Aku da sumpah diri aku jadi genius. Dan aku jadi neraka genius skrang!
e) Ko takpaham ke aku meluat, menyampah tengok ko. Nape nak datang jumpa2 aku ni. Pegi mamposla korang kat luar tu, akan takkan keluar jumpa korang!
f) Perlu ke aku nak ambik tahu kat mana kau nak merempat. Cukup-cukuplah ko menyusahkan orang.
g) Arghh.. banyak menda aku tak tahu. Tapi perlu ke aku tanya ko. Argh!! baik aku buat je sendiri. Tak perlu tanya ko.
h) Apa motif ko sibuk2 hal aku?
i) Kau faham tak aku tak suka dia. Jadi kalau dia ada aku taknak join! Aku meluat tengok dia.


Apabila kau ego;

a) Apsal aku pulak yang nak terhegeh-hegeh kat ko. Ko yang salah! sendiri mau ingatlah.
b) Rindunya kat ko.. tapi ko macam senyap je. Takkan aku yang nak mula call ko. Jatuh la maruah diri aku.
c) Aku ke yang salah? Takkan aku kena minta maaf. Arghh.. biarkan jelah. Nanti aku tegur je macam biasa. Wat takde menda. Kan senang.


Apabila sombong dan ego digabungkan, jadi lah kau sebagai bodoh sombong.


Sapalah kau dengan kesombongan dan keegoaan kau. Ingatlah secantik, sekaya, sepandai atau apa2 sahaja kelebihan yang kau fikir kau ada, semua tu milik maha Pencipta. Jadi kau jagalah amanah itu sebaiknya dan janganlah kau sombong dan bermegah-megah. Kerana sombong dan bermegah-megah adalah syirik kecil kerana kamu lupa siapa diri kamu. Ingatlah wahai sahabat, dunia ini pinjam-pijaman. Jadi berbuat baiklah sesama insan kerana mengasihi, menyayangi dan menghormati adalah benih kesejahteraan anda di alam hakiki. Insyallah.

2 comments:

pathetic said...

ak sokong..bro..sjak ble lu ade mse tulis blog ni???sjak kne buka sorg ker..hahahaha

inferior_liveinside said...

lebih kurang camtu la... dari melanguk baik aku menulis.. xlah terasa lama menunggu...