I can't be who you are

when my times come forget the wrong that i've done, let me leave behind some reasons to be missed. Don't resent me when your feeling empty. Keep me in your memory... leave out all the rest... forgetting all the hurt inside you learn to hide so well.. pretending someone else can come and safe me from myself.. i can't be who you are...

Friday, November 9, 2012

Elak atau tak kisah

Elak ...
Bile otak dah berat nak fikir, aku akan elak dari bercakap mengenainya. Berharap perkara itu terus pergi dimakan masa yang berlalu. 
Datang lagi perkara lain. Lakukan perkara yang sama. Berulang kali. Dan lagi.. dan lagi.
Kini, semuanya menjadi layar yang sentiasa berulang dan tergantung. Alangkah indahnya kalau aku dapat meluahkannya dgn mudah. 

Tak kisah,
Perkara yang remeh temeh memang aku tak suka nak ambik kisah. Buang masa. Baik aku fokuskan sesuatu yang berfaedah. Perkara yang aku tak kisah ni lah senang berlalu pergi ditelan masa.

Apa sebenarnya yang aku nak kaitkan antara elak dan tak kisah ni?
Elak adalah perkara isu besar tapi sebenarnya aku kisah.
Tak kisah pula ialah perkara yang remeh yang aku boleh dengar tanpa perlu befikir berat dan aku tak perlu nak elak.

Adakah aku seorang suka ambil berat dengan perkara remeh?
Jangan salah anggap.
Aku elak menghadap perkara berat sebab aku perlu lakukan sesuatu untuk membetulkannya.
Tapi perkara yang remeh aku tak kisah untuk berbuat apa2.

No comments: